Refusjon for ekstra alternativer

Har du bestilt et ekstra alternativ, men ikke brukt det? Be om refusjon! Vi forklarer for deg når du er kvalifisert og hvordan du kan få pengene dine tilbake.

COVID-19

Tjenestene våre kan ha endret seg for å forhindre spredning av COVID-19.

Les de nyeste COVID-19 oppdateringene

Slik ber du om refusjon

Du kan enkelt be om refusjon av de ekstra alternativene dine via vårt online refusjonssystem. Dette systemet sjekker om du er kvalifisert for en refusjon. Du kan også ringe oss, men vær oppmerksom på at det kan bli belastet et gebyr.

Det vil ta omtrent 7 dager å behandle forespørselen din.

Bestilte du ikke via KLM?

Hvis du har bestilt via et reisebyrå, kan du dessverre ikke bruke vårt online refusjonssystem. Vi anbefaler at du først kontakter reisebyrået ditt, ettersom de har all nødvendig informasjon for å ordne refusjonen din. Du finner kontaktopplysningene på nettstedet deres. Du kan også kontakte oss direkte for å ordne refusjonen din, hvis du foretrekker det.

Kvalifikasjon

Sjekk nøye om du er kvalifisert for en refusjon for å unngå skuffelse.

Reservasjon av vanlig sete

Vi refunderer kostnadene for reservasjonen din av et vanlig sete om:

  • Du ber om refusjon innen 24 timer etter at du kjøpte alternativet
  • KLM-flyvningen din ble annullert
  • Flytypen for KLM-flyvningen din har blitt endret
  • Du var på en flyvning som ble rammet av en forstyrrelse eller en annullert flyvning som betjenes av KLM eller en SkyTeam-partner og mistet derfor den interkontinentale KLM-flyvning din
  • Du ble tildelt et annet sete
  • Du reserverte et sete på et fly som betjenes av KLM, men er endret til et fly som ikke betjenes av KLM

Les alle vilkårene for setebestilling

Ekstra komfortable seter på Economy Class

Vi refunderer kostnadene for Economy Comfort-setet ditt, sete med ekstra benplass, sete i rekke på 2 eller et sete i frontseksjonen hvis:

  • Du ber om refusjon innen 24 timer etter at du kjøpte alternativet
  • KLM-flyvningen din ble annullert
  • Flytypen for KLM-flyvningen din har blitt endret
  • Du var på en flyvning som ble rammet av en forstyrrelse eller en annullert flyvning som betjenes av KLM eller en SkyTeam-partner og mistet derfor den interkontinentale KLM-flyvningen din
  • Du endret KLM -flyvningen din, og kjøpte samme setetype på den nye flyvningen
  • Du endret KLM-flyvningen din, og den samme setetypen var ikke tilgjengelig på den nye flyvningen

Les alle vilkårene for ekstra komfortable seter

Ekstra bagasje

Du kan be om refusjon innen 24 timer etter at du har kjøpt ekstra bagasje, eller hvis du ble ombooket til en flyving som ikke er betjent av KLM.

Les alle vilkårene for ekstra bagasje

À la carte-måltider

Ble flyet ditt annullert eller ombooket, og var à la carte-måltidet ditt ikke tilgjengelig på den alternative flyvningen? Da kan du be om refusjon.

Les vilkårene for à la carte-måltider

Tilgang til KLM Crown Lounge 25

Du kan be om refusjon hvis du har kjøpt tilgang til KLM Crown Lounge 25 om:

  • Du ber om refusjon innen 24 timer etter at du kjøpte alternativet
  • Du gikk aldri inn i KLM Crown Loungen
  • Du oppgraderte til Business Class, så tilgang til loungen er nå inkludert i billetten din

Les alle betingelsene for tilgang til loungen

Wi-Fi om bord

Det er enkelt å få tilbake pengene for Wi-Fi-kupongen din. Vi refunderer pengene automatisk hvis du ikke brukte kupongen på flyet ditt. Hvis du kjøpte en kupong, men aldri mottok kupongkoden, får du også automatisk en refusjon innen en uke.

Les alle vilkårene for Wi-Fi om bord

CO2ZERO

Ble flyvningen din annullert, og tok du ikke en alternativ flyvning? Da kan du be om refusjon.

Les alle vilkårene for CO2ZERO-tjenesten

Fleksibilitet

Lagt til Fleksibilitet i bestilling din? Du kan be om refusjon innen 24 timer etter at du har kjøpt dette alternativet, eller hvis flyvningen din med KLM ble annullert.

Les alle vilkårene for Fleksibilitet