Tilfredshets- og etterlevelsesundersøkelser

KLM jobber kontinuerlig med å forbedre kvaliteten på tjenestene. Vi gjennomfører undersøkelser for å måle kundetilfredsheten og kvaliteten på produktene og tjenestene våre.

Hovedundersøkelser

Vi gjennomfører tre hovedundersøkelser rettet mot et utvalg kunder som nylig har reist med KLM:

  • NeXT-tilfredshetsundersøkelsene, sendt på ePost til et stort utvalg av våre kunder
  • Quality Observer-tjenesteoverholdelsesundersøkelse, beregnet på Flying Blue Elite- og Flying Blue Elite Plus-kunder, for å måle og forbedre samsvaret med tjenestene våre i hvert trinn av kundereisen
  • Flying Blue-undersøkelser for å måle tilfredsheten med lojalitetsprogrammet vårt

Alle undersøkelser utføres av analysebyråene Kantar og Qualtrics. De offisielle e-postadressene til Qualtrics ernoreply@qemailserver.comellerno-reply@qualtrics-survey.com. I tillegg kan e-postadresser som slutter på @klm.com brukes.

Vi gjennomfører også andre studier

  • Undersøkelser som gjelder idé og design av KLMs produkter og tjenester
  • Undersøkelser av hvor godt interaksjonen fungerer for alle tjenestene
  • Undersøkelser av i hvilken grad kunder er fornøyde med spesifikke deler av reisen (Air-Rail-produktet, flyreiser med partnerflyselskaper)

Vi deltar i undersøkelser utført av tredjeparter som IATA eller Schiphol lufthavn. Vi gjennomfører også flere undersøkelser til spesielle formål hos byråer som Forsta, Beautiful Lives, CSpace, Miles Research, Insites Consulting / Human8 og Added Value.

Vi samarbeider med forskningsinstitutter som må følge den internasjonale koden for marked-, menings- og samfunnsforskning og dataanalyse, hvis slike regler er fastsatt av Esomar, den internasjonale foreningen for markedsundersøkelser. Vi respekterer gjeldende lovgivning om personvern. Vi gjenbruker aldri personopplysninger og svar til kommersielle formål uten samtykke fra rettmessig eier.