Hvorfor velge KLM

Hver dag gjør vi vårt beste for å bli favorittflyselskapet ditt. Finn ut hvorfor passasjerene våre fortsetter å fly med oss.

Bærekraftighet

Flyving er ikke bærekraftig nå. Det er derfor vi prøver å redusere vår miljøpåvirkning med alternativt drivstoff, mer effektive fly og smartere drift. Sjekk hvordan vi gjør dette og hvordan du kan bidra.

Mer om bærekraftighet

Direktefly til hele verden

Vi flyr direkte til mer enn 160 reisemål over hele verden. Bare len deg tilbake og slapp av mens vi bringer deg dit du skal!

Sjekk alle reisemål

Gunstige avgangstider

Få mest mulig ut av turen med praktiske avgangs- og ankomsttider – fly til reisemålet ditt på et passende tidspunkt. Våre flyvninger passer din timeplan, ikke motsatt.

Beste flyselskap for passasjerer

I 2025 vant vi nok en gang APEX World Class Award for beste kommersielle flyselskap! Dette er den høyeste utmerkelsen i APEX’ pris for globale flyselskap. Den anerkjenner fremragende prestasjoner innen sikkerhet, velvære og bærekraft.

Skrivefeil? Ingen ekstra kostnad

Bestilte du en flyvning, og oppdaget en skrivefeil i navnet på billetten din? Ingen grunn til bekymring: Hvis det bare er en skrivefeil, har vi løsningen for deg. Vi tar ikke betalt for at du er menneskelig.

Se hvordan du retter en skrivefeil

Vi holder deg informert

Fra det øyeblikket du bestiller, og frem til flyvningens avgang, vil vi informere deg med det samme, hvis flyvningen er forsinket, avbrutt eller ved endring av gate.

Registrer deg for oppdateringer

Flyforstyrrelse? Vi passer på deg

Opplever du forstyrrelser på flyvningen din? Du kan stole på oss. Vi vil umiddelbart informere deg via telefon eller e-post om endring av flyvning eller kansellering. Så vil vi umiddelbart ombestille deg til den første ledige flyvningen. Det øyeblikket vi har funnet en ledig plass, vil vi kontakte deg igjen med din nye avgangstid. Vi er selvfølgelig her for å hjelpe hvis du ønsker å bytte til en annen flyvning, eller hvis du har andre spørsmål.

Skulle din nye flyvning ikke ha avgang på samme dag, vil vi ikke la deg klare deg selv. Fra en kopp kaffe til ett hotellopphold, vi er seriøse når det gjelder å sørge for at du er komfortabel.

Service 24/7 på sosiale medier

Har du spørsmål, ønsker eller vil vite hva som skjer videre? Vi er her for deg døgnet rundt, på fire språk og på kanalen du ønsker.

Les våre fellesskapsstandarder (norsk)

Behandling ombord og komfort

Målet vårt er å alltid gi utmerket service! Hvis du har noen synspunkter, kan du informere kabinpersonalet vårt. De vil gjøre sitt beste for at flyreisen din skal bli så behagelig som mulig.

Nyt mer med Flying Blue

Som Flying Blue-medlem vil du tjene Miles du kan bruke for å nyte ekstra fordeler under reisen. Men du kan også bruke Miles på noe mer meningsfylt, som å donere til veldedighet eller bidra til ytterligere SAF (alternativt flydrivstoff). Mange Flying Blue-medlemmer drar allerede mest nytte av disse alternativene.

Bli med i Flying Blue

Vi setter pris på dine tilbakemeldinger

Gjennom hele reisen din, er det opplevelsen din som teller! Vi lar uavhengige selskaper foreta undersøkelser om hva du synes om oss og servicen vår. Med svarene du gir oss, vurderer vi oss selv og prøver å forbedre tjenestene våre. Dine personopplysninger vil aldri brukes til kommersielle tilbud eller e-postutsendelser, med mindre du har gitt oss din eksplisitte tillatelse til det.

Etter flyturen din, eller etter å ha vært i kontakt med KLMs kundekontaktsenter, kan du motta en invitasjon til én av våre undersøkelser:

  • Undersøkelse om service og kundetilfredshet (av Kantar og Qualtrics)
  • Kontakt Evalueringssenteret (av BVA og MediaTech)

Vi deltar også i andre studier utført av tredjeparter som IATA og Schiphol. I tillegg gjør vi flere ad hoc-studier med byråer som Beautiful Lives, CSpace, Miles Research, Insites Consulting, Added Value og andre.