Mistet bagasje

Vi vet at det er en uønsket overraskelse å finne ut at bagasjen din mangler fra bagasjebeltet ved ankomst. La oss fortelle deg hva du kan gjøre for å løse dette.

Rapporter mistet bagasje

Finner du ikke bagasjen din etter ankomst? Rapporter alltid den manglende bagasjen din så raskt som mulig. Vi anbefaler at du lagrer bagasjelappen til du har mottatt alle eiendelene dine.

Hvis du fortsatt er på flyplassen, gå til bagasjeskranken i bagasjeområdet for å registrere den manglende bagasjen. Du vil motta en såkalt Property Irregularity Report (PIR) med et filreferansenummer. Med dette nummeret kan du holde oversikt over statusen for rapporteringen din. Med en gang bagasjen din er funnet, vil vi kontakte deg for å ordne med levering.

Fortunately, in 90% of the cases, we’re able to locate your baggage within 3 days!

Rapporter manglende bagasje online

For noen destinasjoner kan du rapportere manglende bagasje online innen 2 dager etter ankomst.

Sporing av manglende bagasje

Har du allerede rapportert din manglende bagasje? Fra tre dager etter at du har fått erklæringen din, kan du sjekke statusen i bagasjesporingssystemet ved hjelp av etternavn og filreferansenummer.

Hvis vi ikke har funnet bagasjen din innen 21 dager, vennligst kontakt KLMs kundekontaktsenter. Vi forklarer de neste trinnene, for eksempel å sende inn et krav.