Forsinket bagasje

Vi vet at det er en uønsket overraskelse å finne ut at bagasjen din mangler fra bagasjebeltet ved ankomst. La oss fortelle deg hva du kan gjøre for å løse dette.

Rapporter forsinket bagasje

Finner du ikke bagasjen din etter ankomst? Rapporter alltid dette online innen 48 timer etter ankomst. Du kan også rapportere savnet bagasje ved bagasjeskranken før du forlater flyplassen. Etter at du har rapportert, vil du alltid motta en såkalt Property Irregularity Report (PIR) med et filreferanse-nummer. Med dette nummeret kan du holde oversikt med statusen for rapporteringen. 

Når din forsinkede bagasje har ankommet Schiphol, vil leveringstjenesten kontakte deg. Etter å ha mottatt din bekreftelse angående planlagt leveringstid, vil bagasjen bli levert.

Rapportere forsinket bagasje på flyplassen

Merk at du for øyeblikket ikke kan rapportere den manglende bagasjen din på nettet hvis du har ankomst til: Aberdeen, Birmingham, Bristol, Cardiff, Edinburgh, Glasgow, Humberside, Inverness, Leeds Bradford, London City, London Heathrow, Manchester, Newcastle, Norwich, Southampton eller Teesside.

Hvis du ankommer et av disse reisemålene, vennligst gå til bagasjeskranken på flyplassen for å rapportere den manglende bagasjen din. Heldigvis kan vi i 90 % av tilfellene lokalisere bagasjen din innen 3 dager!

Sporing av forsinket eller tapt bagasje

Har du allerede rapportert om din forsinkede bagasje? Fra 24 timer etter at du har avgitt erklæring, kan du sjekke status i bagasjesporingssystemet ved hjelp av etternavn og filreferanse-nummer.

Har du opphold på flere reisemål på reisen din? Du kan bytte midlertidig adresse i bagasjesporingssystemet.

Hvis vi ikke har funnet bagasjen din innen 21 dager, vennligst kontakt KLMs kundekontaktsenter. Vi forklarer de neste trinnene, for eksempel å sende inn et krav.

Vanlige spørsmål