Korrigere en skrivefeil i et navn

Uff da! En skrivefeil skjer med de beste av oss. Ingen grunn til bekymring: Hvis det bare er en skrivefeil, har vi løsningen for deg.

Hvordan du gjør en navneendring

Fant du en skrivefeil i navnet ditt? Hvis du har bestilt reisen din via KLM og flyr med KLM, Air France eller Delta Air Lines, kan du kontakte oss for å be om en navneendring, så får du en billett med riktig navn.

Hvis en av flyvningene dine betjenes av et annet partnerflyselskap, må du sende oss forespørselen minst 72  timer før avreise. Vi gjør så godt vi kan for å hjelpe.

Ikke be om at vi korrigerer et navn hvis:

  • du har flere fornavn og bare det første vises i bestillingen – det er riktig at bare ett fornavn vises;
  • du brukte pikenavnet. Det gjelder så lenge det er det samme etternavnet som vises etter koden for nasjonalitet i sonen som leses av maskiner (MRZ) nederst med personlige opplysninger i passet. Dette er navnet som registreres i automatiske kontroller, for eksempel avlesning av pass,
  • navnet vises uten mellomrom – , systemet gjorde det, det er ikke en skrivefeil.

Naturligvis får du ikke erstatte navnet med andres navnsitt – , billetten står i ditt navn.

Merk at det påløper ekstra gebyrer ved forespørsel om korrigering av navn på flyplassen. 

Flying Blue-bonusbillett

Hvis du bestilte en bonusbillett, vennligst kontakt Flying Blue-kundeservice.

Bestillinger via et reisebyrå

Hvis du bestilte via et reisebyrå, vennligst kontakt dem direkte for å foreta en navneendring. Vi anbefaler at du gjør dette i god tid, siden det kan ta litt tid å behandle.

Vanlige spørsmål

Det koster ingenting hvis du ber om at vi korrigerer navnet på forhånd. Gebyret er EUR 15 hvis du gjør det på flyplassen. Gebyret er EUR 30 (kun mulig på avreisedagen) for billetter bestilt gjennom et reisebyrå. 

Hvis du allerede er på flyplassen og har mottatt boardingkortet ditt, vennligst finn nærmeste selvbetjente automat eller serviceskranke og be en av våre agenter om å hjelpe deg. Hvis du oppdaget feilen etter at du sjekket inn online, vennligst ta kontakt så snart som mulig.

Nei. Navnet på boardingkortet ditt må samsvare med passet eller ID-kortet ditt.

Hvis du oppdaget en stavefeil, vennligst ta kontakt, så fikser vi det gratis!