Korrigere en skrivefeil i et navn
Hvordan du gjør en navneendring
Fant du en skrivefeil i navnet ditt? Hvis du har bestilt turen din via KLM og flyr med KLM Air France, eller Delta Air Lines, kan du kontakte oss for å be om gratis korrigering av navnet.
Hvis et av flyene dine betjenes av et partnerflyselskap, må du sende oss forespørselen din minst 72 timer før avreise. Vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe deg.
Du trenger ikke å be om navnekorrigering hvis:
- Du har flere fornavn og bare det første vises i bestillingen – og det er korrekt at bare 1 fornavn vises
- Du brukte pikenavnet ditt. Så lenge det er det samme som etternavnet som vises på nasjonalitetskoden på den maskinlesbare sonen (MRZ), nederst på pass-siden med dine personlige opplysninger. Dette navnet brukes for automatisk kontroll, som for eksempel skanning av pass
- navnet ditt vises uten mellomrom – vårt system gjorde det, det er ikke en skrivefeil.
Du kan naturligvis ikke skifte ut navnet ditt med noen andre sitt navn – billetten forblir i ditt navn.
Flying Blue-bonusbillett
Hvis du bestilte en bonusbillett, vennligst kontakt Flying Blue-kundeservice.
Bestillinger via et reisebyrå
Hvis du bestilte via et reisebyrå, vennligst kontakt dem direkte for å foreta en navneendring. Vi anbefaler at du gjør dette i god tid, siden det kan ta litt tid å behandle.
Vanlige spørsmål
Ja, selvfølgelig. Hvis du har bestilt via KLM og flyr med KLM, Air France eller Delta Air Lines, vennligst ta kontakt. Vi vil korrigere navnet ditt gratis.
Flyr du også med et annet partnerflyselskap? Vennligst send forespørselen din minst 72 timer før avreise.
Hvis det bare er en skrivefeil, retter vi det gratis gjennom kundeserviceteamet vårt, så lenge billetten er registrert under samme navn.
Hvis det må utstedes en ny billett på flyplassen, er gebyret € 15. For billetter bestilt gjennom et reisebyrå er gebyret € 30 hvis det er nødvendig med en erstatningsbillett.
Hvis du allerede er på flyplassen og har mottatt boardingkortet ditt, vennligst finn nærmeste selvbetjente automat eller serviceskranke og be en av våre agenter om å hjelpe deg. Hvis du oppdaget feilen etter at du sjekket inn online, vennligst ta kontakt så snart som mulig.
Nei. Navnet på boardingkortet ditt må samsvare med passet eller ID-kortet ditt.
Hvis du oppdaget en stavefeil, vennligst ta kontakt, så fikser vi det gratis!