Vilkår for betalt loungetilgang

Dette trenger du å vite når du kjøper tilgang til våre KLM-lounger på Schiphol lufthavn i Amsterdam.

1. Betalt loungetilgang

1.1 Loungetilgang er et privilegium for enkelte KLM-kunder basert på reiseklasse ved avreise eller Flying Blue-nivå. Hvis du ikke oppfyller disse kravene, kan KLM gi deg muligheten til å benytte deg av Crown-loungene for flyreiser til land i og utenfor Schengen på Schiphol lufthavn i Amsterdam mot betaling. Denne tjenesten kalles «Betalt loungetilgang». Betalt loungetilgang tilbys kun på mindre populære tidspunkter. Det vil si tidspunkter som ikke benyttes av mange reisende med vanlig loungetilgang basert på Flying Blue-nivå eller reiseklasse.

1.2 Du kjøper tilgang til Crown-loungen for reiser til land enten i eller utenfor Schengen, basert på reisemålet ditt, noe som fremkommer av tilbudet. Under oppholdet i loungen kan du benytte deg av alle fasiliteter som tilbys, med unntak av betalingstjenester som sovekabiner og Sense Pods. Gå til lounge.klm.com for å se hvilke fasiliteter som tilbys.

1.3 Når du kjøper loungetilgang, legges det til i bestillingen din. Du skanner ombordstigningskortet ditt ved inngangen for å komme inn.

1.4 Du har tilgang til loungen når som helst før avreise på avreisedagen. Det er lurt å sjekke åpningstidene til loungen på lounge.klm.com.

1.5 Når du har kjøpt loungetilgang, kan du ikke endre, overføre eller kansellere kjøpet. Hvis du har kjøpt betalt loungetilgang på nettet og kansellerer innen 24 timer etter kjøpet, gjelder punkt 3.3 i disse vilkårene.

2. Krav og forutsetninger

2.1 For å få tilgang til loungen bekrefter og garanterer du at du er juridisk skikket til å inngå denne avtalen og er bundet av vilkårene i avtalen.

2.2 Du erklærer videre at alle opplysninger du oppgir for å reservere loungetilgang, er riktige, og at du ikke foretar en spekulativ, falsk eller uærlig reservasjon. Du erklærer også at du kun vil foreta reservasjoner for deg selv eller på vegne av en annen person som du er berettiget til å handle på vegne av, og at denne oppfyller kravene som er oppgitt i punkt 2.1.

3. Refusjon

3.1 Du har krav på refusjon for den betalte loungetilgangen hvis

  • flyet til Schiphol lufthavn i Amsterdam er forsinket og du ikke benytter deg av loungen
  • du oppgraderer til Business Class, som inkluderer loungetilgang
  • flyreisen ufrivillig blir endret eller ombooket

3.2 Ved store forstyrrelser kan det hende at du nektes tilgang til loungen. Du har da krav på refusjon.

3.3 Hvis du kjøper betalt loungetilgang på nettet og ber om refusjon innen 24 timer etter kjøpet uten å ha benyttet deg av loungen, har du krav på refusjon.

3.4 Du ber om refusjon ved å fylle ut refusjonsskjemaet vårt.

3.5 Du får ingen refusjon dersom du ikke oppfyller de ovennevnte kriteriene.

4. Bruk av personopplysninger

4.1 Navnet ditt og flyinformasjonen din brukes av KLM Royal Dutch Airlines for å oppfylle bestillingen din i henhold til KLMs retningslinjer for personvern.

4.2 Hvis du velger å oppgi e-postadressen din kan vi bruke den til å sende deg en kvittering, gi deg informasjon om loungene våre og be deg om å gi tilbakemelding om loungeopplevelsen din.