Vilkår for betalt loungetilgang

Dette trenger du å vite når du kjøper tilgang til våre KLM-lounger på Schiphol lufthavn i Amsterdam.

1. Betalt loungetilgang

1.1 Loungetilgang er et privilegium for noen KLM-kunder basert på deres reiseklasse ved avreise eller Flying Blue-nivå. Hvis du ikke oppfyller disse kravene, kan KLM tilby deg muligheten til å besøke KLM Crown Lounge utenfor Schengen-området eller Schengen-området på Schiphol lufthavn (lounge) mot et gebyr. Denne tjenesten heter: «Betalt loungetilgang». Betalt lounge-tilgang tilbys kun utenfor travle perioder, det vil si når loungen ikke er fullt opptatt av kunder med vanlig lounge-tilgang basert på deres Flying Blue-nivå eller reiseklasse ved avreise.

1.2 Du kjøper tilgang til enten Crown Lounge utenfor Schengen eller Schengen, basert på reisemålet, som vises i tilbudet. Under oppholdet i loungen kan du benytte deg av alle fasiliteter som tilbys i loungen, unntatt de betalte tjenestene som sovelugarer eller Sense Pods. Gå til lounge.klm.com for å se hvilke fasiliteter våre lounger har å tilby.

1.3 Når du har kjøpt loungetilgang, legges den til bestillingen din. Du kan bruke loungen ved å skanne ombordstigningspasset ved inngangen.

1.4 Du kan gå inn i loungen 3 timer før avgang, så lenge den er på samme avreisedag. Sørg for at du sjekker åpningstidene til loungen på lounge.klm.com.

1.5 Når du har kjøpt loungetilgang, er det ikke mulig å endre, overføre eller kansellere bestillingen. Hvis du har kjøpt betalt loungetilgang på nett og kansellerer innen 24 timer etter kjøpet, gjelder paragraf 3.3 i disse vilkårene.

2. Krav og forutsetninger

2.1 For å få tilgang til loungen bekrefter og garanterer du at du er juridisk skikket til å inngå denne avtalen og er bundet av vilkårene i avtalen.

2.2 Du erklærer videre at alle opplysninger du oppgir for å reservere loungetilgang, er riktige, og at du ikke foretar en spekulativ, falsk eller uærlig reservasjon. Du erklærer også at du kun vil foreta reservasjoner for deg selv eller på vegne av en annen person som du er berettiget til å handle på vegne av, og at denne oppfyller kravene som er oppgitt i punkt 2.1.

3. Refusjon

3.1 Du har krav på refusjon for den betalte loungetilgangen hvis

  • flyet til Schiphol lufthavn i Amsterdam er forsinket og du ikke benytter deg av loungen
  • du oppgraderer til Business Class, som inkluderer loungetilgang
  • flyreisen ufrivillig blir endret eller ombooket

3.2 Ved store forstyrrelser kan det hende at du nektes tilgang til loungen. Du har da krav på refusjon.

3.3 Hvis du kjøper betalt loungetilgang på nettet og ber om refusjon innen 24 timer etter kjøpet uten å ha benyttet deg av loungen, har du krav på refusjon.

3.4 Du ber om refusjon ved å fylle ut refusjonsskjemaet vårt.

3.5 Du får ingen refusjon dersom du ikke oppfyller de ovennevnte kriteriene.

4. Bruk av personopplysninger

4.1 Navnet ditt og flyinformasjonen din brukes av KLM Royal Dutch Airlines for å oppfylle bestillingen din i henhold til KLMs retningslinjer for personvern.

4.2 Hvis du velger å oppgi e-postadressen din kan vi bruke den til å sende deg en kvittering, gi deg informasjon om loungene våre og be deg om å gi tilbakemelding om loungeopplevelsen din.