Vilkårene for à la carte-måltider

Dette er hva du trenger å vite når du bestiller et à la carte-måltid for din interkontinentale flyvning.

1. À la carte-måltider

1.1 Mot tilleggsbetaling, tilbyr KLM deg alternativet å velge på forhånd et måltid etter ditt valg for servering på Economy Class under KLM-flyvningen. Denne tjenesten kalles et «à la carte-måltid». Denne ekstratjenesten tilbys under online-bestilling og i reiseoversikten din på KLM.com og i KLMs mobilapp. Bestilling kan gjøres for de fleste interkontinentale flyvninger med avgang fra Amsterdam. Vanlige gratis måltider er alltid tilgjengelige. 1.2 À la carte-måltidene servert under KLM-flyvningen kan variere i størrelse, smak og utseende fra den visuelle og/eller tekstbeskrivelsen som er avbildet under bestillingen. Ingrediensene kan bli erstattet av tilsvarende mat-komponenter uten varsel på forhånd. 1.3 Når du har bestilt et à la carte-måltid, er det ikke mulig å endre eller kansellere bestillingen din. 1.4 Det er ikke mulig å kombinere et à la carte-måltid med et helsemessig tilpasset måltid. 1.5 En nøye beskrevet ingrediensliste tilbys per måltid. KLM er imidlertid ikke ansvarlig for konsekvenser som er et resultat av intoleranse for, eller allergier mot ingredienser i mat. 1.6 KLMs generelle transportvilkår er en integrert del av disse vilkårene.

2. Krav og forutsetninger

2.1 Ved bestilling av et à la carte-måltid erklærer og garanterer du at du er juridisk skikket til å inngå avtalen og være bundet av vilkårene i denne avtalen; og 2.2 Du bekrefter at alle opplysninger du har gitt for å be om et à la carte-måltid, er korrekte og at du ikke foretar en spekulativ, falsk eller uærlig bestilling. Du erklærer videre at du kun vil foreta reservasjoner for deg selv eller på vegne av en annen person som du er berettiget til å handle på vegne av, og at denne oppfyller kravene som er oppgitt i punkt 2.1.

3. Refusjon

3.1 Skulle à la carte-måltidet du bestilte ikke være tilgjengelig, får du servert et vanlig måltid. Hvis vi ikke serverer deg det bestilte à la carte-måltidet, eller hvis du kjøpte en oppgradering til Business Class, har du rett til refusjon som tilsvarer beløpet du betalte for à la carte-måltidet. 3.2 Hvis den planlagte flyvningen din blir endret eller du blir ombooket, kan serveringen av à la carte-måltidet utebli. 3.3 Du kan be om en refusjon ved å fylle ut refusjonsskjemaet vårt. 3.4 Ingen refusjon vil bli foretatt dersom du ikke innfri de ovenfor nevnte kriteriene.

4. Bruk av dine kontaktopplysninger

4.1 Ditt navn og din flyvningsinformasjon vil bli brukt av KLM Royal Dutch Airlines og KLM Catering services BV for å oppfylle bestillingen din i henhold til KLMs retningslinjer for personvern. 4.2 Hvis du velger å oppgi e-postadressen din, kan vi bruke denne til å sende deg en kvittering, informere deg om statusen for bestillingen din og be deg om å gi tilbakemelding på à la carte-måltidstjenesten.